De Kracht van Promotieartikelen

Om de kracht van promotieartikelen te laten zien, geven wij de aankomende weken iedere week een ander relatiegeschenk cadeau! Wil jij ook kans maken? Blijf ons volgen en blijf zo op de hoogte van onze producten, informatie over promotieartikelen, winacties en veel meer!

Iedereen ontvangt wel eens een promotioneel product, maar vaak weten mensen niet zo goed wat het is en waarom ze het krijgen. Een promotioneel product wordt gebruikt om de doelgroep bekend te maken met een bedrijf, dienst, product, evenement of actie. Binnen deze promotieartikelen is er veel keuze, van simpel tot luxe en van duurzaam tot ecologisch.

Het nut van promotieartikelen

Promotionele producten bereiken meer mensen dan de radio en televisie. De reclamepen is een goed voorbeeld van een heel effectieve promotieartikel. Het is een tool dat bij uitstek geschikt is om naamsbekendheid breed uit te dragen. Berekend is dat een reclamepen gemiddeld zeven keer in andere handen terecht komt.

Promotionele producten zijn effectieve tools. Onderzoek toont aan dat 57% van de bezitters van promotionele producten zich de naam van het bedrijf of het merk weet te herinneren. Dit percentage is twee keer hoger dan de 28% van tv-commercials. De kracht van promotieartikelen zit dus niet alleen in het bereik, maar ook in het effect ervan. 

In de promotionele business wordt onderscheid gemaakt tussen premiums, relatiegeschenken, giveaways en incentives. Hieronder worden alle items uitgelegd, zodat je een beter beeld kan krijgen van promotionele artikelen.

Premiums

Een premium is een gratis product dat je ontvangt bij een aankoop. Je kunt hierbij denken aan een draagtas die je ontvangt bij het afsluiten van een abonnement voor sportschool. Door het weggeven van een premium wordt je als consument (on)bewust beïnvloedt. Vaak ontwikkelen consumenten een positieve waardering na het ontvangen van een premium, waardoor de kans op een 2e aankoop groter is. 

Relatiegeschenken

Relatiegeschenken worden weggegeven zodat jouw relaties een positief beeld krijgen van de organisatie en op die manier de relatie versterken. Ze kunnen gegeven worden als bedankje of als verrassing. Vaak worden relatiegeschenken aan het einde van het jaar uitgedeeld aan grote of loyale klanten. Een relatiegeschenk kan van alles zijn. Vaak liggen ze in een iets hogere prijsklasse dan premiums en giveaways, maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn!

Giveaways

Giveaways zijn gratis artikelen die je bijvoorbeeld op een beurs ontvangt. Het zijn letterlijk vertaald “weggevertjes”, te denken aan pennen en sleutelhangers. Met een giveaway zorg je dat je in beeld blijft bij je doelgroep. Ook zorg je ervoor dat je in de gedachten van de doelgroep blijft, zelfs na het contactmoment! Bij een giveaway is functionaliteit erg belangrijk, je wil immers niet dat het item direct in de prullenbak belandt! Gebruik je creativiteit dus goed bij het bedenken van een giveaway en zorg dat het functioneel is. 

Incentives

Incentives zijn producten of diensten die als beloning voor iets worden gegeven. Hierbij kun je denken aan een businesstrip, cadeau of product na het halen van bepaalde doelstellingen. Dit zorgt uiteindelijk voor meer betrokkenheid en inzet van je doelgroep. De actie waarbij klanten bij besteding van een minimaal bedrag een gewild product krijgen is een erg populaire actie voor de incentives.

Contact

Er zijn veel verschillende soorten promotieartikelen. Met deze blog wilden wij je iets meer kennis geven over de verschillende soorten promotieartikelen die er zijn en de kracht van promotieartikelen. Voor ieder doel is een ander soort artikel het best. Ben je benieuwd naar welk soort item het best bij jouw doel past? Neem contact met ons op. Wij helpen je graag!

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email